Historia bram garażowych

Historia bram garażowychBramy garażowe

Bramy garażowe stosowane są do zagradzania garaży, gmachów warsztatowych i przemysłowych a także składów. Skrzydło drzwiowe ma najczęściej budowlę płytową, rama jest z ocynkowanych kształtowników stalowych. Od powierzchownej witryny posiniaczona jest blachą silną bądź aluminiową profilowaną, asekurowaną antykorozyjnie panelami silnymi, taflą z litego drzewa. Bramy ocieplone posiadają jednocześnie wstawkę termoizolacyjną ze styropianu bądź wstawki poliuretanowej.

Wydzielamy bramy:

  • rozwieralne dwuskrzydłowe,
  • uchylne (z bruzdami podsufitowymi bądź inwestowane w mechanizm sprężynowy),
  • segmentowe (górne albo poprzeczne konstruujące się z kilku złączonych segmentów, które po odblokowaniu i ryglowaniach przenoszą się po bruzdach),
  • harmonijkowe górne albo poprzeczne konstruują się z kilku segmentów powiązanych przegubami, konstruują się w harmonijkę przy górnej bądź poprzecznej granicy.

Bramy uchylne

Bramy uchylne cechują się łatwą budowlą, pojedynczym zestawianiem i nieopasłą wartością. Niedogodność to potrzeba zostawienia między nią, a sterczącym przed garażem automobilem nieograniczonej powierzchni po to, by można ją egzystowało wywyższyć. Brama garażowa uchylna tworzy się z ościeżnicy zamontowanej w elewacji garażu, bruzd wstawionych pod pułapem i przejezdnego skrzydła, konstruowanego ze silnej ramy niepodpartej horyzontalnymi metalicznymi belkami. Tafla bramowa może być zalana profilowaną blachą silną, lub drzewem. Niektórzy wytwórce ofiarują bramy bez zakrywania, wyłącznie z nawierconymi w ramie przelotami do ustalenia wybieranego towaru. Jeśli garaż jest nagrzewany, potrafimy zamówić bramę ocieplaną. Powłokę termoizolacyjną świadczy w niej styropian albo pianka poliuretanowa, a zaciemnienie od witryny garażu zmontowane jest z tworzywa chemicznego bądź blachy. Wytwórce podają również bramy uchylne z zamontowanymi świetlikami, stworzone z akrylu albo silnego na walnięcia poliwęglanu.

Bramy harmonijkowe

Bramy harmonijkowe są najwygodniejsze w używaniu i nie żądają opuszczania przed garażem pustej lokalizacji. Są droższe od uchylnych, bowiem ich instalacja żąda użycia silniku elektrycznego – fizyczne odblokowanie jest wykonalne tylko w razie awarii czy pauzy w dostawie biegu. Brama taka tworzy się z obcisłych aluminiowych bądź stalowych profili dwuściennych; podczas odbezpieczenia są one nakręcane na oś znajdującą się w pace wstawionej w nadprożu garażu.

Bramy segmentowe

Bramy segmentowe, nazywane sekcyjnymi, wyśmienicie badają się przy treściwych podjazdach i w garażach opuszczających bezpośrednio na bieżnię. Przekazywane są w dwóch wyborach: rozwierane na boki i do szczyty. Kościec wielu segmentu to silna rama, zapełnienie zaś to blacha albo drzewo. Wytwórce proponują również bramy ocieplane. Bramy segmentowe poprzeczne można użyć w garażach z dziurami w układzie łuku, z bramami przewodzonymi po łuku albo w przypadku dostępu z kąta. Wyższą famą poważają się jednakże bramy segmentowe odbezpieczone do szczyty. Segmenty jednoczy się ze sobą za podporą przegubów; posiadają po dwie lordy rolek, dzięki jakim brama uważnie i bezszelestnie kierowana jest po magistralach umiejscowionych w ramie ościeżnicy i pod pułapem garażu. Bramy segmentowe, jednakowo jak uchylne, można zamówić również w wersji ze świetlikami.

Napędy do bram

Motor elektryczny to ogromne udogodnienie, dlatego warto przewidzieć nadzieję zamontowania go w przyszłości (jeżeli w chwili zakupu nie potrafilibyśmy sobie na to zezwolić) i puścić pod stropem garażu rejon na silnik. Brama z motorem elektrycznym wzrusza się płynnie i bezszelestnie. Można ją rozwierać i przeszkadzać za podporą odległego manewrowania.